#Interviu Sorina Topceanu: “Acum conteaza mai mult ca oricand povestea pe care o spui. Oricat de ciudat ar suna, poate cateodata este chiar mai simplu.”

Sorina Topceanu este bine cunoscuta in industria de PR, se ocupa de comunicarea proiectelor The Institute si in paralel organizeaza evenimente cu profesionisti din diverse domenii creative. Dupa mai bine 10 ani de experienta in industria de PR, a decis sa faca un pas important in cariera ei: antreprenoriatul.

Sorina Topceanu

​Ai un card cadou de 50 RON

​Felicitari! Te asteapta un card cadou in valoare de 50 ron.

Aboneaza-te mai jos pentru a-l primi la adresa ta de email:

envelope
envelope

iLUX: De 10 ani lucrezi in PR, care e cea mai mare provocare a meseriei in era in care retelele sociale domina comunicarea?

Sorina Topceanu: Provocarea ramane aceeasi – sa transmiti mesajul tau oamenilor din targetul tau. Mediile s-au schimbat, deci si PR-ul s-a adaptat. Desigur, acum conteaza mai mult ca oricand povestea pe care o spui. Oricat de ciudat ar suna, poate cateodata este chiar mai simplu. Oamenii tind sa fie un pic mai superficiali pentru ca primesc prea multa informatie, pentru ca nu mai au timp si nici rabdare si adeseori adopta pur si simplu parerea cuiva, a unui influencer, sau se inconjoara de oameni care doar le valideaza parerea, iar in cazul asta, teoretic, iti dai seama mai usor cum si cui trebuie sa te adresezi.

iLUX: De aproape 3 ani lucrezi pentru The Institute care de 19 ani organizeaza evenimente care reunesc antreprenori, profesionisti din industriile creative, dar si publicul lor. Care este trendul in industriile creative, cum s-a transformat industria in acesti 3 ani de cand esti apropiata de ea? 

S.T.: Poate pentru ca este domeniul care m-a prins cel mai tare ma face sa devin usor subiectiva, dar eu cred ca este si unul dintre cele mai dinamice. Este lumea in care mi se pare ca observ cei mai multi antreprenori, care incearca sa dea viata unor idei care chiar au scopul de ne facea viata mai frumoasa. Stiu ca pare un pic superficial si sunt constienta ca toata lumea vrea in final sa faca bani, dar in cazul acesta, lumea asta face totul dintr-o pornire creativa. A inceput sa exista o comunitate de astfel de oameni, care creste si devine din ce in cei mai observabila si de cei care sunt in afara domeniului. Desi cu The Institute o sa incetez colaborarea, intregii echipe de aici ii raman extrem de recunoscatoare pentru ca m-a introdus in aceasta lume si ca m-a facut sa-mi regasesc motivatia pentru a lucra in PR. Si pentru ca imi doresc sa ma inconjor in continuare de astfel de oameni creativi, proiectele pe care le voi desfasura in viitor vor ramane in acelasi domeniu.

iLUX: In ce masura crezi tu ca apreciaza publicul roman obiectele de design, obiectele de lux? 

S.T.: In primul rand cred ca e important de subliniat faptul ca nu exista un semn de egal intre obiecte de design si obiecte de lux, iar acest lucru poate inca nu este inteles pe deplin de marea majoritate. Cred ca exista un public deja format pentru fiecare dintre acestea, desi, poate pentru a fi apreciate, inca trebuie sa primeaca o validare externa. Dar presupun ca incet, incet ne educam cu totii si invatam sa apreciem si singuri astfel de obiecte.

Sorina Topceanu iLUX

iLUX: Ai experienta si in comunicarea pentru un brand din nisa parfumeriilor de lux. Care este profilul oamenilor care cauta produse in serii limitate, deosebite? 

S.T.: In mod surprinzator, sunt oameni din toate domeniile. Daca e sa vorbim de un numitor comun, atunci este atentia pe care o acorda propriei lor identitati. Au deja un stil personal dezvoltat, in care investesc si pun pret pe exclusivitate.

iLUX: Tu personal cum ti-ai schimbat gusturile luand contact cu aceste domenii? 

S.T.: Am devenit mult mai selectiva. Indiferent de cat de mult sau putin mi-as permite financiar sa achizitionez ceva, acum nu cumpar doar de dragul de a mai adauga inca ceva in dulap, pe peretii casei, in portfard. Constientizez mult mai mult alegerile mele si apreciez fiecare nou produs mai mult ca inainte.

iLUX: Am observat ca proiectele de freelancing au loc din ce in ce mai mare in viata ta. Te indrepti spre antreprenoriat? 

S.T.: Ai ghicit. J

sorina topceanu the Institute

iLUX: Ce anume te face sa te simti pregatita pentru acest pas in cariera? 

S.T.: Dorinta din ce in ce mai mare de a face lucrurile sa se intample, cele care imi plac mie si in care cred. Am o idee si mor de nerabdare sa vad cum va evolua.

iLUX: In ce domeniu, de fapt ce nisa, iti vei desfasura activitatea? 

S.T.: Asa cum ziceam mai sus, raman in zona industriilor creative, dar nu va fi vorba doar de PR. In ultimii 10 ani am colaborat cu sute de creativi si designeri. Vreau sa gasesc modele de parteneriat prin care sa amplificam impreuna puterea industriilor creative in afara unor evenimente punctuale. As vrea ca munca extraordinara a unor designeri romani sa nu ramana accesibila doar unei elite centrale.

iLUX: In PR, ca in multe industrii acum, brandigul personal conteaza din ce in ce mai mult. Care este tusa ta personala in comunicare? Ti-ai dezvoltat un brand personal?

S.T.: In mod ironic, nu cred am acordat atentie acestui lucru prea mult pana acum. Cred ca pentru ca am avut posibilitatea de a ma implica in mare parte in proiecte care imi erau dragi sau apropiate mie, mi-au dat o naturalete in modul de a le comunica. Nu le simteam ca pe o povara sau un stres si atunci sper ca asta se regasea si in modul de lucru.

iLUX: Cum iti gestionezi timpul de cand esti mama lui Iancu? Cum s-au schimbat prioritatile?

S.T.: Evident, copilul este pe primul loc in orice privinta. Greu sa mai fii un angajat model cand un zambet sau o lacrima a lui face sa dispara orice deadline. Incerc sa ma impart si sunt sigura ca inca nu stiu sa o fac cum trebuie, dar invat impreuna cu el si sa ne dam libertate unul altuia, dar si sa apreciem timpul pe care il avem.

sorina topceanu PR

iLUX: Noi ajutam oamenii sa faca cele mai inspirate cadouri pentru oamenii speciali din vietile lor. Care sunt cele mai insteresante cadouri pe care le-ai primit vreodata? 

S.T. Un desen, un pandantiv, o vacanta.

iLUX: Cum faci cand trebuie sa faci un cadou, cum incepi cautarea si ce buget aloci unui cadou? 

S.T.: Imi doresc sa fac cadouri cu poveste, care sa aminteasca de ceva sau sa promita ceva nou. Si imi place sa fac cadouri. Cred ca ma entuziasmez destul de usor si poate, din pacate, nu bugetul este primul lucru de la care pornesc.

Credit foto: The Bucharest’s

VN:F [1.9.22_1171]
Ti-a placut acest articol?
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Ti-a placut acest articol? Scrie un comentariu sau aboneaza-te la RSS feed pentru a primi si alte articole interesante!

Comenteaza direct de pe contul tau de Facebook!

Comentarii

No comments yet.

Scrie comentariu

(required)

(required)


Un calcul mic de verificare *